2015年6月16日 星期二

端午咸肉糉

一直冇正正經經自己粿糉..................
一年輕推一年!!!
今年中於動手自己粿糉!!!





屋企人少,又怕送給別人得啖笑,所以只粿了一點點!

咸肉糉材料:12 pcs (以大,細不同而決定多少隻)
                        **每隻蒸好後約 300~320g/pcs**

糯米                    600g (一斤)
開邊綠豆            300g (半斤)
**若果好似我較鐘意食糯米嘅話,可以略為將糯米加到 650g
咸蛋黄                6 pcs (我好鐘食食咸蛋黃,但為了身體健康,   
                            固每隻糉都只加入半隻蛋黃!)
五花腩                半斤 (約 12片)
粟子                   12粒 (買唔到,所以冇加)
糉葉                    約 60片
咸水草/綿線       12 條

處理材料:
1) 糉葉及咸水草
早一晚,浸定糉葉及咸水草。
糉葉要用抺布底面抺乾淨,再用清水洗好,用清水浸過夜!
粿糉前將糉葉用滾水加大約一湯匙油煲約 10 min,咸水草滾五分鐘,將糉葉及咸水草用清水再清洗一次,放好,略為瀝乾,待用!


烚糉葉時記緊加入一湯匙油,咁樣包起糉時會容易啲㗎!
**近年買到嘅糉葉越來越不濟,好易爆開,要靠技術補救..........!**

2) 五花腩,要買連皮連肥豬肉(冇肥肉烚好後糯米會好乾,影響口感!)
將五花腩洗淨,瀝乾水份,最好用廚房紙抺乾!
切成一舊舊約麻雀大小。
調味:
五香粉                   2 湯匙
豉油                       1 湯匙
老抽                       半 湯匙
黃糖                       2 湯匙
紹興酒/米酒/玫瑰露 均可             1~ 1.5 湯匙
油                           1 湯匙
糊椒粉                   適量
**五花腩要醃過夜先夠味!



3) 糯米
浸 4 hours
**心得,糯米浸得太耐會將米浸散,烚完後略會粘,缺乏口感,但要視乎你烚糉時間而調整,浸過夜烚糉時間要約 2 hrs,沒浸過夜烚糉時間要 3 hrs 左右,所以浸過夜及沒浸過夜嘅分別。。。
調味:
海鹽                       2 湯匙
黃糖                       1 湯匙
油                           2~3 湯匙
**我煮咩冇習慣下雞粉,屋企都唔會有,所以沒有下!


4) 綠豆邊
浸 2~4 hours
浸唔浸過夜情況同糯米相約,不過我唔鐘意將綠豆邊浸過夜,烚完後會好 pat 㗎!
調味:
海盬                       1 湯匙
紅蔥頭                   2 粒,刴碎,用油爆香後加入巳浸好嘅綠豆
                               邊裡,因為綠豆邊有些少特別味道,利用蔥      
                               油加強味道!



5) 東菇
早一晚浸好東菇!
東菇去艼後,加入些少粟粉及每隻捽一捽,再用清水略沖,東菇切勿揸乾水,食時會好乾,影响口感..........
我通常在爆香蔥油時,唔好洗鑊,將剩下來的蔥油爆一爆香菇,灒些紹興酒,加些黃糖,再加些少蠔油及白開水略為煮一煮,收汁便可,留用粿糉!
**點解我會將東菇煮一煮,因為,糯米裡 沒加雞粉,因為我煮飯冇習慣加雞粉,家中就更加沒有雞粉.......,所以利用咗東菇調味,去增強糯米味道!



6) 咸蛋黃
打開咸蛋,留起蛋白(通常粿糉當天,必定係會煲芥菜咸蛋肉片湯,唔好浪費!)
我會用白開水將咸蛋黃清洗一吓,去走黏在蛋黃邊的物質,切半或原粒均可!


打開後,用白開水洗淨,備用!

7) 粟子
去殻去皮,我會輕輕加入半湯匙黃糖蒸 30 min。
加入粟子,食時甜甜地,增添口咸。
買唔到.............冇加!

全部工序預備好,就可以開始粿糉!


第一隻,粿得特別醜樣。。。哇哈哈哈!!!
包糉時我習慣利用糉葉尾嗰邊先做型,因為葉頭較乾,好易一屈就會爆散,搞到好鬼麻煩㗎喇!


粿好粽,就要烚...........


**記緊要將水完完全全覆蓋糉,粭糉時要不時留意,唔夠水,就要加入《滾》水,否則好易烚到好似煮飯咁,生,硬,乾!

我較鐘意咸肉糉淺淺地色,唔鐘意人家啲好深色,所以我在糯米調味時一定不會加入豉油!



烚完全部冇散㗎,証明我手勢合格!哈!

每隻大約 300~320g
我粿咸肉糉係用 4 張糉葉包 "五角糉"!
不過粿梘水糉就會只用 2 張糉葉包 "四角糉"!

烚好喇,一共 12 隻!

有啲人話粭完糉,要立即攞起!
又有人話粭完糉,要留在煲裡浸一句鐘!

應該點先岩呢???

心得:
若想將糉 keep 得耐一點就最好一烚好就攞起,利用熱力迫乾粿著糉葉乾為止,就會好乾爽㗎喇!

若果留在煲裡浸,嗰啲糉,點透都唔會乾,一路會濕立立,點放都唔會乾㗎!!!








沒有留言:

張貼留言